Onvergetelijke marketingstage bij Brouwerij De Brabandere
Voor veel studenten is een stage de ideale manier om ondergedompeld te worden in wat zal komen nadat ze afstuderen. Onze marketingstagiair Jarno kon gedurende elf weken aan de lijve ondervinden hoe het eraan toe gaat op de marketing- en salesafdeling van onze brouwerij. Hij werkte onder andere mee aan de uitrol van onze nieuwe Bavik Super Pils campagne en aan de organisatie van verschillende evenementen zoals de lancering van ons verjaardagsbier Alliance. Jarno Moeykens: “Het was een unieke ervaring die mijn verwachtingen overtrof."
Koersbier Kwaremont
Jarno solliciteerde voor een stage bij onze brouwerij omdat hij geïnspireerd was door het marketingverhaal rond Kwaremont. "Ik kwam in contact met de brouwerij via het koersbier Kwaremont. Dankzij sterke marketinginspanningen kent dit biermerk sinds enkele jaren een stijgende populariteit. Het marketingverhaal fascineerde me en is bovendien gelinkt met mijn grootste passie: de koers. Mijn keuze om te solliciteren bij Brouwerij De Brabandere was snel gemaakt”, vertelt Jarno.
Niet alleen de bieren, maar ook de dagelijkse werking binnen de brouwerij kon hem bekoren. “Brouwerij De Brabandere is een familiebedrijf pur sang en dat familiale karakter heb ik tijdens mijn stage echt gevoeld. De werknemers vormen een grote hechte familie die elkaar stimuleren om een gezamenlijke doel te bereiken: het creëren van een unieke smaaksensatie om te delen met vrienden.”
Meer dan marketing alleen
Jarno draaide tijdens zijn stageperiode op de brouwerij ook mee op de salesafdeling. Zo mocht hij bijvoorbeeld op pad met vertegenwoordiger Nico Mattan om de verschillende horecazaken langs het parcours van het Belgisch Kampioenschap Wielrennen te bezoeken. Het perfecte duo om Kwaremont te promoten! “Zelf ben ik afkomstig van Drongen, waar het BK Wielrennen plaats vond, en dus ken ik de streek op mijn duimpje. Samen met Nico hebben we ervoor gezorgd dat iedere wielerfanaat die dag kon genieten van het BK met een Kwaremont bij de hand!”
De stage gaf Jarno veel nieuwe inzichten. Na het behalen van zijn marketingdiploma zal Jarno nog verder studeren. “Ik twijfel nog welke richting ik volgend academiejaar zal volgen, maar ik ben er zeker van dat ik mijn opgedane ervaring goed zal kunnen gebruiken in de toekomst." Om af te sluiten wil hij nog zijn collega's bedanken. "Het beste sociale netwerk, dat zijn niet alleen de mensen met een Bavik Super Pils in de hand op café, maar zeker ook de Bavik Super People."