Het beste sociale netwerk vind je in jouw favoriet café!
In aanwezigheid van heel wat lokale eventorganisatoren lanceerde onze brouwerij gisterenavond de nieuwe Bavik Super Pils campagne. De boodschap? Kom uit je kot. Ga een pint pakken. Geniet samen met je echte vrienden. Want de beste herinneringen maak je samen met vrienden aan de hoek van de toog of op een leuk festival, en niet op sociale media.
Het is ver gekomen met ons sociaal leven! We volgen elkaar op kleine schermpjes en sharen, liken en swipen dat het een lieve lust is, maar wat als de wifi uitvalt? Brouwerij De Brabandere speelt hierop in en wil mensen terug uit hun kot lokken, weg van dat kleine schermpje. De Bavik Super Pils campagne benadrukt dat je echte vrienden maakt door gezellig samen op café te gaan met een pint in de hand. Het beste sociale netwerk is voor de brouwerij niet Facebook of Instagram, maar jouw stamcafé of een zomers festival.
De keuze voor een campagne die focust op mensen verbinden was een logische keuze voor de brouwerij. “Wat ons hier bij De Brabandere dag in dag uit drijft, is het samenbrengen van mensen rond een goed glas bier. Als brouwerij nemen we onze sociale rol heel serieus en zetten we in op een goede relatie met zowel horecazaken als met events en festivals,” aldus zaakvoerder Albert De Brabandere. “We delen alvast dezelfde belangrijke drijfveer: mensen samenbrengen.”
Nieuwe eventmaterialen
De brouwerij sponsort al jaren uiteenlopende evenementen: zowel grote als kleine initiatieven kunnen rekenen op steun. “Om al deze evenementen te kunnen ondersteunen is leuk en degelijk eventmateriaal noodzakelijk. Het afgelopen jaar hebben we dan ook een flinke inspanning gedaan om ons eventmateriaal op punt te zetten,” zegt Stijn Vermoere, hoofd marketing. “Zo hebben we een nieuwe bierkar en voortogen aangekocht en hebben we ook verschillende taptrucks ter beschikking.” Bovendien is de brouwerij voorbereid op de aankomende veranderingen rond wegwerpplastiek op evenementen: “We hebben heel wat herbruikbare bekers ter beschikking,” aldus Stijn Vermoere.
Local hero
“Als we spreken over mensen samenbrengen rond een goed glas bier, dan mogen we best chauvinistisch zijn. Dat het goed glas bier maar uit de eigen regio komt,” benadrukt Albert De Brabandere. De brouwerij uit Bavikhove wil met de campagne zeker ook mensen uit de streek aanspreken en steekt daarvoor zelf de handen uit de mouwen. Met BSP On Tour passeert het Bavik Super Pils team samen met een band langs verschillende cafés in de regio. Zo willen ze de mensen een extra reden geven om samen met vrienden te genieten met een frisse Bavik Super Pils in de hand.
Meer info via www.baviksuperpils.be